Ārējā ietekme – mūsu izaicinājumi

FIXIT GRUPPE saskaņo savu ilgtspējības stratēģiju tā, lai turpmāk aprakstītā ārējā klimata pārmaiņu un ilgtspējības ietekme tiktu risināta pēc iespējas konstruktīvāk.

 

  1. Ietekme produktiem un izplatīšanai
    Sabiedriskajā telpā notiekošās diskusijas par ilgtspējību maina sabiedrības vides apziņu. Tāpēc galīgie patērētāji vēlas iegūt iespēju novērtēt vai kontrolēt savu attiecīgo ieguldījumu un izvēlēties produktus, kas ir sertificēti kā tādi, kas nepalielina siltumnīcefekta gāzu emisijas un ir nekaitīgi videi.
     
  2. Produktu uztvere sabiedrības acīs
    Uzņēmumu darbības ietekme tiek uztverta caur lielāko daļu viņu ražotās produkcijas. Tas attiecas arī uz ilgtspējību. Šī ietekme ir īpaši aktuāla, ņemot vērā sabiedrības mainīgo uztveri, un to var pozitīvi izmantot (piemēram, caur ietekmes veidotājiem), tomēr tā ir saistīta arī ar noteiktām riskam.
     
  3. Ietekme uz loģistiku
    Nacionālie un Eiropas klimata mērķi iet roku rokā ar konkrētiem mērķiem samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas dažādos sektoros. Komerciālo transportlīdzekļu reģistrācija ir saistīta ar progresīviem emisiju piesārņotāju standartiem, bet ražotājiem ir jāievēro CO2 emisiju samazināšanas mērķi.
     
  4. Piegādes ķēdes regulējošie tiesību akti
    Vācijas piegādes ķēžu likums galvenokārt attiecas uz uzņēmumiem, kuros strādā vairāk nekā 3000 darbinieku, un tas nosaka pienākumu nodrošināt ilgtspējību un cilvēktiesību ievērošanu gan uzņēmuma iekšienē, gan visā piegādes ķēdē. Tas padara likuma izpildi starptautiski nozīmīgu, jo šis prasījums var ietekmēt arī mazākus uzņēmumus. Līdzīgi noteikumi tiek izskatīti arī Eiropas līmenī.
     
  5. Klimata aizsardzības akts
    Klimata aizsardzības likums nacionālajā līmenī īsteno Parīzes nolīguma un Eiropas zaļā kursa mērķus. Kopējais klimata neitralitātes mērķis jāpanāk pakāpeniski samazinot siltumnīcefekta gāzu emisijas, un šo mērķu īstenošana būtu jāatbalsta ar finansēšanas programmām. Tomēr ES iekšienē jāņem vērā nacionālās atšķirības minētā likuma un mērķu īstenošanā.
     
  6. Ogļskābās gāzes emisiju nodokļi enerģijas avotiem
    Arvien biežāk tiek izstrādāti nacionālie un ES tiesību akti, kas paredz ogļskābās gāzes emisiju radīšanas energijas izmantošanas aplikšanu ar nodokļiem. Dažās valstīs nav nekādu izņēmumu uzņēmumiem vai privātajiem patērētājiem.
     
  7. Zemas emisijas zonas
    ES gaisa piesārņojuma samazināšanas plānā ir noteiktas gaisa piesārņotāju (īpaši smalko putekļu) robežvērtības. Šo prasību ievērošana ir dalībvalstu atbildība, un to sasniedz, izveidojot vides aizsardzības zonas (11 Eiropas valstīs ir vairāk nekā 300 šādu zonu). Vācijā to īsteno federālais piesārņotāju emisiju kontroles likums, un nākotnē tiek gaidīta jaunu marķējumu un zonu attīstība.
     
  8. Darba drošība un veselības aizsardzība
    Darba drošības un veselības aizsardzības likumi, starp citu, nosaka prasību, lai ietekme tiktu mērīta un ierobežota.
     
  9. Vācijas atjaunojamās enerģijas likums
    Vācijas atjaunojamās enerģijas likums (2012. gada EEG likums) nosaka, ka nepazeminātiem galīgajiem patērētājiem Vācijā ir jāmaksā 6,4 ct/kWh nodeva. Rūpniecības dalībnieki, kā arī lielākas un daudz elektroenerģijas patēriņa uzņēmumi var pieteikties šīs nodevas samazināšanai vai atbrīvošanai no tās.
     
  10. ES taksonomija
    Finanšu pakalpojumu sniedzējiem un ar kapitāla tirgiem saistītām uzņēmumiem no 2023. gada būs jāveic maksājumi par savu saimniecisko darbību, pamatojoties uz ES noteikto taksonomiju (atbilstoši apgrozījumam / kapitāla izmaksām (CAPEX) / darbības izmaksām (OPEX)). Tas tiek darīts, lai novērstu uzņēmumu mēģinājumus uzlabot savu tēlu ar nepamatotiem apgalvojumiem par sniegto ieguvumu videi (angļu val. "greenwashing"). Nākotnē tas ietekmēs līdz 50 tūkstošiem ES uzņēmumu, tāpēc gan piegādātāji, gan patērētāji uzņēmumi jau no 2023. gada sajutīs šī likuma ietekmi.
     
  11. Noteiktu materiālu un produktu aizliegums
    Materiāli, kas ir kaitīgi videi vai tiek uzskatīti par tādiem, arvien biežāk tiek aizliegti. Netieši tas nozīmē arī produktu aizliegumu, kuros tiek izmantoti šādi materiāli.
     
  12. Ainavu aizsardzība 
    Ainavu aizsardzība regulē vai ierobežo zemes izmantošanu. Tas arī ierobežo izejvielu ieguvi.